Tänkte leka lite spåhagga inför lördag:
Vi har:
Brolle – 7 days and 7 nights
Jag ser framför mig: jeans, gitarr, skrevgung (skrock), ett självgott leende. Skulle önska mig: dansare utklädda till lumberjacks med naken underkropp.
Loreen – My heart is refusing me
Ser upptempo ut, kanske lite gotiga detaljer i smink och bralla av läder, pyro…
Önskar mig: En stor vattentank och en snubbe i hjärtkostym som står och säger nej på teckenspråk.
Babsan – Ge mig en spanjor
Åh! Jag längtar fan, kan tänka mig halvtaskig sång, Babsan går runt nakna dansande solbrända män, rosa fjädrar, blir buren av nakna solbrända män. Upptempo hej o hå lite sådär tango ratatatata.
Önskar mig: guldsminkade nakna dansare, vindruvor, hästkostymer, solstollarna, trumsolo
Elisabeth Andreassen – Vaken i en dröm
Nej jag vill inte. Ballad säkert.
Sanna Nielsen – I´m in love
Upptempo, hon är pepp o timotei och hoppar runt, timotei gästspelar med plastinstrument, timotei hånglar, alla luktar timotej, lite Glee sådär, twilight mormoner, gladkristet, vindmaskin, inte för stor urringning, taylor Swift. Min klasskompis från lågstadiet som brukade fråga mig en gång i halvtimmen:
-luktar jag finesse?
Önskar mig:
Ett nummer så som det här: Länk: http://crabfuartworks.blogspot.com/2011/02/hamster-powered-walker.html (tack Björn)
The Moniker – Oh my God!
Ser: två roterande cupcakes med cum shots av confetti, dansande engelsk konfekt, tjejor som ser glada och lite dumma ut. Tempo upp.
Önskar mig: Thorsten Flinck och ett gäng med dansare utklädda till delfiner. Allting roterar över en grill.
Anniela – Elektrisk
Ser: Robyn 90-tal, tights i grälla mönster, laser, mode, synkroniserad dans Klubbtempo eller hur man säger?
Önskar: att demonstranterna i Egypten vinner dvs. att Mubarak ger upp och drar, samt att post-revolution depressionen inte blir shite och förvirrad utan att fin och värdig demokrati kommer ba Swoosh woosh!
Christian Walz – Like suicide
Okej den här låter tung. Tung som i oglad. Han står i grå kostym med en gitarr av plast och lite klubbkomp sådär. Eller han är väl sådär soulfunkbas?
Önskar: Seinfeldbasen, en skål med chips som liksom singlar ned över Walz, en kör av gråterskor, en klagomur som liksom spottar ur sig självmordsbrev över publiken.
2 girls and a cup.
Och ett lyckligt slut.
Jaja. Den som lever får väl se.