SHOOT ME NOW BILL Har lyssnat på utdragen på svts:s hemsida nu - en minut av varje, såhär da:
Brolle - 7 days 7 nights
Var är låten? Han ser ut att splittkrampa på scenen och det kan ju aldrig gå fel? Lite väl mycket slask i håret. Men asså var är låten?
Loreen - My heart is refusing me
Dramatish, lite moll sådär, snygg trasseltrasa tröja sak, Tyckte Jennifer Lopez? svassade runt där i rösten. Lite mumlig som Dilba, hallå svt höj volymen! Nej asså.
Babsan - Ge mig en Spanjor
Nakna män som dansar runt! Refrängen gick: Ja må ja leva ge mig en spanjor. Hah, hejja. Jag blir lite varm i hjärtat, bara på melodifestivalen liksom.
Elisabeth Andreasen - Vaken i en dröm
Låter Helen Sjöholmigt, pompöst och hej basfiol o flöjt men hon har inte Sjöholms pipa så jeg vet ikke.
Sanna Nielsen - I´m in love
Vid  det här laget satt jag och tänkte: Please Gud ha en bra låt nu! Eh mjo jag tror de har rippat halva What a feeling från Flashdance och det lät lite halvmögligt fast ändå lovande, hon snurrar runt på nåt slags gåband? Jovars.
The Moniker - Oh my God
Le kid blev en stubbe i randig tröja med en backdrop av DRÅGSVAMPAR! Jag orkar inte den här. På nivå med Spaniens från förra året... Algo Pequenito - wowhowoowowhoEwoh och där fanns det clowner man ville döda.
Anniela - Elektrisk
Ljudet hackade men det lät lite Drömhus sådär, tyckte om det, fast gillade inte tjejen så mycket. Hoppas numret blir en dräpare! Saknar Therese, kanske lite glädjelös? Jo men asså favvon tror jag. Förra veckan lät bättre.
Christian Walz - Like suicide
Förlåt jag kunde inte koncentrera mig ty det såg ut som han hade ett ditmålat skägg! Men det är väl årets Al Fakir credderi creddera - lite Coldplayigt sådär, men jo den blir nog bra. Lät bättre än alla andra.
Walz och Sanna till final, kanske Anniela ist. för Sanna. Sedan blir det knepigt. Kul om Babsan går till andra chansen men aldrig i helvete. Elektrisk och så röstar väl småglinen på Broiler (bolle) och allez gut över och ut.