Bästa landet! Har minnen av plommonträd och folk som drog in en i sina hus pyntade med små porträtt av Tito eller inte alls, slivvo dygnet runt, fest i den lokala simbassängen mitt i natten, jigarra?, bumpiga snirkliga vägar genom berg unt dal och sol och kärlek och en jävla massa jobbiga minnen som man super och lallar bort lite till, ungefär.
De har haft fantastiska bidrag de senaste åren, t ex Hari Mata Hari med  Leila2006. Igår kväll röstade de fram låten till årets artist Dino Merlin, det blev denna: Love in rewind. Och fan... Även om det hela är asmärkligt och klumpigt med stompande ben och klafsiga händer på gitarr och klaver... Asså alla ser lite halvpackade ut. Plus TYGAKROBATIK instoppat av någon krystad anledning... Åh tygakrobatik *rys* kanske det jävligaste nycirkusfascisterna uppfunnit efter stor röd gigaballong på pallet.
Anyhou - jag gillar Love in rewind, vet inte varför. Jag tror det är min favvo hittills trots all sin märklighet.
Annars diggar jag ett av Greklands bidrag, får la hoppas den vinner, och gör den det så blir den nog Dannys hårdaste motstånd (ifall han vinner dåra) - Nikki Ponte med I dont wanna dance alone:
Och ifall man är nyfiken på Jenny Berggren från Ace of Base låt i den danska finalen kan man lyssna HÄR.