Nu ska schlagerblodet flyta. Sitter och följer uppdateringarna på de stora betalda schlagerblobbarna som sitter o lyssnar i ett rum runt en bandspelare i detta nu. (jag visste inte hur det där gick till alls, har inte brytt mig en meter men det är ju ganska roligt eh)
De här ska iaf tävla på lördag:
Linda Sundblad - Lucky You. Ni vet tjejen från Lambretta som ofta har åttiotalstights, ryktet säger att låten är fjösig och trallig, vi får la se va? 
Simon Forsberg -Tid att andas. Han är sångare och friidrottare, kör en ballad av Fredrik Kempe. Kan gå både och hör jag (haha).
Sara Lumholdt - Enemy. Hon den andra från A-teens. Ska tralla något rockballadigt. Verkar lovande. 
The Playtones - The King. Vi vet redan hur detta kommer låta va? Som att gå runt på Grünelökka i Oslo i uppkavlade jeans.
Shirley's Angels - I Thought It Was Forever. Bond - tydligen. Precis vad jag hade gissat. Bond. Bond. Bonde.
Sebastian - No One Else Could. Inte lika bra som förr, men han kan ju sjunga karln. Var det Idol han var med i?
Sara Varga - Spring för livet. Lisa Ekdahl pop om misshandel. Låter ogenomförbart som typ cykla på Mars. Jag är nyfiken. Bästa låten säger qx-bloggarna.
Eric Saade - Popular. Åh jaaaaa den ska va fantastish! Ännu mer bästa låten säger folk. Jag hoppas, önskar och ber. Låt den vara sådär wunderbar som jag tror den kan va! Det kommer bli blodigt mellan Danny-boy och Sado-Erik. Ehm bla bla (uppspelt) den ska vara "hårdare" än Manboy haha, vad kan va hårdare än that? Men duschscenen var ju oförglömlig:
Och glöm inte: LÄNK <3