SNÖDRIVA Sorry för sen uppdatering men lillbilen fastnade i en snödriva och jag har skottat ett par timmar hittan o dittan som jävla Kajsa Kavat. Åh hurra för mitt liv med ett tjo och ett nej!
Har fan sett FYRA wreckade bilar efter vägen idag. Jag har bara haft körkort i några månader fast egentligen endast kört de senaste två veckorna och asså varje dag är det antingen så mycket snörök att jag inte ser en meter framför mig, halka, snöstorm eller renar eller något annat djävulstyg...
Men nog om det, festen igår da jo:
Okej wow värsta ferren! Let´s do the time warp till 1992 folkens: läderstolar, snittar, Bert Karlsson, Josefin Craaford, Alexander Bard och Pekka Heino. Artister som i och med att fyllan bleknar inser att deras femton minuter är över... Kort sagt: som en Finlandsfärja fast ingen hade kul.
Eller: Festen alla ville vara på men alla som var där ville vara någon annanstans, världen i ett nötskal.
Mycket riktigt så strök jag utmed väggarna som ett spöke, runt runt. Försökte le (tänk Wednesday i Addams family), försökte se intresserad ut (tänk... någon som inte är det), försökte mentalt beama mig bort till en fest på nåt golv i Mexico city för ett par år sedan där en kille envisades med att ta ett grepp runt halsen och rafsa mig våldsamt i håret en gång i kvarten, det var en bra fest.
Vågade inte ta snittar eftersom det typ står VERMIN tatuerat i pannan när man sneakar runt med en kamera. Tordes inte fota med blixt heller så jag har en stor bunt jävligt oskarpa bilder.
Dj:n spelade Mikrofonkåt, kanske inte hela tiden - eller jo fan nästan.
Jag fotade folks arslen och fötter. Grön pil på bilderna betyder kändis, fast det var mest journalister där. Ingen Dilba såg jag. Stackars Dilba, usch komma sist och sitta ensam på ett hotellrum...Fest
Fest2
Fest3
Fest4
Fest5Och jäkla Aftonbladet! enligt dom var tydligen allt skit igår, vafan vet dom om det? De såg ju inte ens festivalen- satt i pressrummet och filade på snygga formuleringar juh. Men om de hade sett publikens entusiasm över Dilba och hennes glädjefnatt över applåderna innan hon körde igång, hade inte deras iskalla hjärtan då veknat? (Karl-Bertil Jonsson)
Jag höll ut i drygt två timmar. Danny drog igång dansgolvet efter att ha blitt ditsläpad av en gycklig blåsorkester på ett sånt där "for he´s a jolly good fellow sätt".
Har en video av det men måste bara hitta den först.
Annars satt jag och väntade på att folk skulle bli packade. Ge mig drama i klamgrottan liksom! Någon dyngpackad låtskrivare snubblade förbi, Bert Karlsson kramade Swingfly, alla dansade ganska fult (asså även Danny), journalister pratade med journalister om journalister.
Eller det där med fuldans: Jag gillar när folk som har rytm men ingen skam i kroppen dansar loss, det är bra fuldans. Men det här var mer fegdans, ni vet: vänster höger ett och två vänster häger? ett och två, inga höfter, inga armar, självmedvetet knägung...
Ack överklassen.
Det är lätt att vara osynlig på en fest med så stora egon... tänkte jag på. I klamydiagrottan!
Reportrar klär sig lite sämre än andra.
Nanne Grönwall ser snäll ut.
I vissa länder slänger man runt levande kor med lyftkranar som om de voro bananer i klasar. Kan man tänka på när man går på kendisfest.
Sedan hasade jag hem i 40 minus förbi klasar av män mellan 14-53 som tjoade saker till varandra som: vafan är du homo eller?
Och:
-Jag ska döda den där jävla fittan!
Eller klassiker som:
-Fan ska hem och sätta på kärringen... Bluärghhh (spyr mot en vägg, ramlar ned i sin egen spya).
Vackert.
Man får kämpa för att stanna kvar i den där känslan av ljus, paljetter och värme, töntar och dålig bra musik. Hang in there. Blocka ut allt du ser runtomkring dig och gå djupare in i: Glitterkonfettikanon (smaka på ordet), strålkastare i alla guds färger, Pyroeffekter (utan ekonomiska begränsningar).
Stanna i ljuset!
Stanna i Carolas sköte!
Somnade med Le kids låt på repeat i huvudet, asså sjunger de verkligen: Cut the gas Hoe. Cut the gas Hoe?
Oh crappy cow! Såg just en sluskig gubbe med sin 80% yngre skitvackra importerade Thaifru och vill bara lägga mig ned på Coop forums golv och skrika.
-Oaaaaaaaaaa!
Bom sikka bom sikka bombombom.
Nu köper jag en biljett till La La land.