Bra att grabben vann! Nog om det.
En liten rapport från er krigskorre i schlagerträsket da, så kan vi återgå till Eurovision igen sedan, och ja - förstår att många har retat upp sig på mina efterblivna inlägg från Globen, men sådant är livet. Ibland är man snygg, ibland är man ett retard, en blogg är ojämn. Att skriva mycket om för er meningslösa saker är svårt va.
Okej festen da: Inte så stor kontrast mellan hormonstinna trettonåringar i Huvudsta centrum och kändisfolk i Globen som man skulle tro, fast jo. Jag klassresade mig iaf från soffa i förort med schlagerskrik, chips och dipp och snubblade halvpackad in på annexet vid tolvsnåret igår kväll. Det var röd matta och märklig importerad öl och jag lekte reporter på ett dåligt sätt.
Det var fan inte lätt att ta fina bilder så här kommer ett gäng skitfula bilder istället:dagny
månz
tant moniker
osv
brolle
saddo
saddo
Stod och språkade med en Eurovisionjournalist från Gud vet vars i någon timme utan att begripa ett ord, jag tror det var engelska han pratade fast...? Så kom ni vet han vahetere... och var snygg ett tag. Sedan vinglade jag iväg och åkte slalom mellan vahetere glamrock? och de där från idol vahetere...? Jämförde skor med någon från de där red one barbie generation som tyckte mina traktorkängor la butch var klockers. Och yada yada kändis, lite tomt gnägg, kändis, kändis osv.
Iaf. 
Jag smög runt längs kanterna av denna gigantiska lokal full av folk med ett outtömligt bekräftelsebehov, tveksam talang och en snittlön på runt hundra laxar tills Luciatåget Saddo med ett löjligt entourage av livvakter och klabb tågade in och folket började sjunga sina bidrag... en... gång... till.
Danny hånglade upp Erik (igen) till folkets våta jubel. Sedan vart jag så trött att jag nästan somnade ståendes, så jag utmanade mig själv till att hitta den kändaste kändisen, svårt eftersom man inte orkar sova ståendes och glo så mycket på folk som vill bli glodda på men jag passerade en eller två ur Herreys och blev lite lycklig. Åh Herreys liksom! Vem bryr sig om kungen då? Meeeen jag gick ganska tidigt, ungefär när Bindefeldt kom, hah! Åkte hem genom ett deprimerande Stockholm fullt av fulla olyckliga och tänkte på annat än schlagers ty nu har jag fått nog för en stund, iaf för ett par dagar. Av den svenska dåra, herregud! San Marino har ju avslöjat sitt bidrag osv...
Ingen vila för de störda.
Krampen