Okej jag ska vara lite hård nu.
Jag hatar årets final!
Om jag hade haft en pressackreditering hade jag använt den till att sitta och sudda ut åtta av tio bidrag med mitt gigantiska luktsudd i form av rullskridsko.
Se och gråt: Bidrag 2,3,4,8 och 9 - Vad håller ni på med? Vad gör ni här? Gå väck!
Såhär va: jag har inga problem med att allt är töntigt, dåligt, horror, horor osv.
MEN det ska vara underhållande, det ska finnas med kvasistjärnor och divor och roliga töntar. Årets uppsättning (förutom Swingfly o Danny) är ett gäng sämst clowner varav ett par inte har något på en scen att göra.
Hade hellre sett en final med: Silver, Loreen, Le Kid, Linda Sundblad, Anniela (ja hellre), Christian Waltz, Melody club i tillägg till Swingfly och Danny.
Vad hände? Vilka var alla de där som röstade på The Moniker och Varga eller Sanna Nielsen? Mina grannar? Slog dem sig i huvudet påväg till telefonen?
Men men... Det blir säkert roligt ändå. Internätional jurygroups och grejs.