Okej. Som sagt: halva publiken är typ press så det är ganska tyst. Mweheh.
Lite fin dans på tak, tygakro och tjejernas bröl på Saddo - Åh lycka!
Dannyboy ut först, inga nya prylar, samma jacka. Han hoppade och tjoade som Danny gör bäst. Fick pröva lite moonwalkhäcklöpning också...
Nu Sara Varga...
Med extra tryck på: ...
Okej. Hundblick. Lång. Inga förändringar här heller, fick jag bestämma skulle man slänga in lite tygakro här.
Det och eldgyckel.
Eldgyckel, tygakro och slapstickfighting.
Juryn i San Marino ba: what is this song about?
The Moniker.
Asså han når ut va.
Och folk spontanapplåderar, svamparna är kvar. Jag tror nog att den vinner. Fast jag vet inte om jag gillar det. Särken är kvar.
Dags för Brolle! Killen från Holland som sitter bredvid hejjar på honom. Folk gillar Brolle. Vem gillar inte Brolle?
Känns som att han tonat ner frillan lite.
Men TÄND lampan! 
Han rör sig i otakt, energin far nedåt här. Jag vill gilla men jag kan inte.
Jag vill vara lokalpatriot, men sorry Brolle.
Dags för Linda! Fan nu gläder jag mig, hoppas hennes energi bara väller ut nu, I need energi!
Åh Linda!
Åh... Lindaaaa!
Asså Linda.
Så Nicke Börg.
Jag kommer inte ihåg låten.
Okej den saggar. Jag gillar människan, han har fin närvaro, men JACKAN? Det finns ett jackproblem i år, kanske alltid. Sverige är inte jacklandet. Den där jävla hologramskärmen fuckar alltid. Bra att tänka på ifall nissen kommer till Dûsseldorf.
SWINGFLYYYYYY!
Fortfarande lite tillbakadraget - numret, är det ljuset? Är det dansen? Men snälla låt Swingfly vinna. Det blir asbra i Tyskland. Låt trumsången rula!
Nu Sanna Nielsen.
Fan WOW! Ny klänning och ny utstrålning, Hon vill vinna det här, det ska hedras. Go Sanna! Och bättre klänning!
Fan och höjningen! Och snurrarna! Åh! Fast usch, eller jag vet inte. FAN!
Nu kommer Platytones.
Nu kommer ERIK (håller för öronen)
S K R I K från publiken.
Den hoppar och dansar, publiken!
Barn och tanter.
Men Erik älskar publiken tillbaaaakaa så allez gut.
Slutet är skitbra!
Låten är tjatmoster.
Men vafan, roligare med pyro än tant, och hans jacka är inte lika jävlig som Dannys.
The battle of the jackets.
Vidare... Christer sjögren i bur...
Allt i allt, stundtals saggar tempot för mycket, men så kan det vara på genrep.
Gläd er till imörrn, men se till att ha goda vänner att prata mycket med när tempot saggar, o ifall du ingen vän har, se till att ha en del goda drinkar att hinka i dig eller gå på schlagerbar, hoppas att de kör storskärm typ överallt.
Men omröstningen blir som den stora Eurofinalen - ganska coolt.
Och Dynasty, vilka är det? Det där med rock, dom stoppar in rock i allt, rock och tveksamma jackor.