Vardag igen.
Februari är ju en sådan helvetes månad… Med alla hjärtans blodiga dag och flagiga nagelband, taskig ekonomi och mjäll (samt törrt hår). Det är fortfarande gnöligt kallt och folk knotar runt och knegar och Reinfeldt predikar evil, Madonna vinglar runt på Super Bowl och får alla världens crazy kommentarer på nätet om Illuminati. Ser Dox om modellideal och stackars kvinnoskelettkroppar, spyr lite i halsen och hej kommentarer som  "de älskar magra kvinnor i Japan" som vinglar (igen) omkring samt nån anonymousvideo om Scum och spyr lite i halsen igen. 
Hajjar inte helt hur folk då kan bli så irriterade på något så gladtöntigt som Melodifestivalen, men men.
Jo jag såg reprisen också och såklart tycker jag både Afro-Dite och Serneholt blev finare andra gången.
Mjo.
Norge da - jo en kille som såg ut lite som Saade fast sötare gick vidare med en helt okej hoppig låt. Han heter Tooji, heja Tooji!tooji
Nästan som Saade fast Tooji.saade
Sedan gick de rappande barnen vidare också, ni minns kanske att jag för ett par veckor sedan postade deras sång som handlar lite om Utöya och så. Den har gospel och en starkt naiv West side story pryl och fred på jorda och hej och hå. Hejja den också. Den tredje som gick vidare var en amerikansk countrygubbe på 245 år something och jag glömde låten sådär swoosh. Norge hade också en Euphoria med en tjej som hade lite Gaga/Dita outfit men den var mest bara skrik.
Nu har jag lugnat mig vad gäller Loreenprylen också, jo det var fint men det var också ganska fånigt.
Och stulet.
Men jo jada fint ändå, menar bara att Afro-Dite inte var helt fel ute. Om jag neggar då och då så är det bara för att jag försöker vara lite stöddig, något jag är dålig på egentligen. Man kan ju lätt bli lurad ibland att försöka hitta soul i detta träsk av helt andra saker än djup. Det finns ju ingen kärna av annat än rosa sockrigt kladd och det är ju det som är det fina, och sedan kan man göra hundra andra saker också, det är ju det som är så bra. Så måste man inte analysera ihjäl sig heller men jag bara säger…
Lyssna inte på mig om jag blir för blödig heller, låt Melodifestivalen vara den sista utposten för helt fel och yta. Lyssna inte på mig alls faktiskt.
Och ramla inte ner i diskussionsfällan där folk tjabblar om meningen med detta. Ett tag var folk pepp på Schlagern, nu är det mest bara gnöl igen. Jag känner ytterst få som ens kollar, vilket är superfine. Sparka bara inte på den discoboll som redan ligger där helt cracked och kvider…
Ja okej lite Tooji da:
Och dessa tävlar på lördag:mell2
Känns lite mer gamling och traditionellt typ - sniff sniff hej det luktar discoboll och lite ballad med vind. Åh Alcazar Andreas! Peppeti gnegg!
Slutligen - lite Nicki M för att balansera upp gubbigheten. NickiM
Hörs snart/ S