Austria - Resten av världen 0-1. Vad har ni - Fritzl och alperna typ?
Svin. Korv.
En tung påse av tristess lade sig över Eurovision igår när Conchita Wurst INTE vann utan istället nåt jävla umpaumpa öl Just D strippiga brudar. Gnöl. Rap på grötig Österikkisk Tyska typ: "kvinnor är horor, Fritzl! Fritzl! Kom ner till min källare, föd mitt barn ät tysk korv drick tysk öl bli lite Fritzl nu kom igen". Eller nåt. Det lät så iaf. Fan. Jag kan inte tyska.
Jag kommer ju vara tvungen att släppa loss lite och tycka den är småkul till slut men vad hände med divan? Fattar ni att den här skulle vunnit hela Eurovision:Österrike är dumma i bollen. Får lust att skrika som Karl-Bertil Johnsons farsa: FATTAR DU VAD DU HAR GJORT?
Jag har ju en stor Divapassion - I löv them. Älskar det stora håret och den enorma rösten och känslan av att det finns en slav i logen som seprarerar de gula non-stopen från de röda eftersom divan vill ha allt i färgordning. Jag älskar när de blir lite tossiga som Brittan med rakapparaten eller Mariah med sin telefonsvarare eller som Carola i allmänhet och Whitney i synnerhet. Man vill ligga i deras enorma knän och bli ryktad av deras enorma nails medan de skrålar typ : Thats what I aaaaam och känslan av att allt bara ordnar sig väller över en. Våra Gudinnor. De brokiga kvinnorna med enorm talang, stort ego och dålig självkänsla. Det är något med att se Carola på scenen i Evighet, finns ingen som kan slå det och alla vet det, vilket gör Divorna så Gudomliga på något sätt. Och ja det är lika vacker när Moz står och åmar sig i påskliljor - absolut, inget utesluter något annat. Pappor och mammor, kön och hej och hå.
Eurovision har ju haft många divor men inte längre tyvärr. Förra årets solklara Diva - Dana International rasade ut ur semin snabbare än hon han säga hej och sedan var det bara Saade kvar som kunde diva runt. Unga killar som pumpar magrutor är de nya divorna, och ja det är kulturskymning över nejden nu så det passar väl bra da. Fan. Kan man få både och någongång?
Jag följde iaf kommentarströmmarna till den Österrikiska finalen igår och de fåtalet tappra ”I <3 Conchita” drunknade i ”I hate divas” och allmänna homohatfraser som man inte förväntar sig på just Eurovision Song Contest! Det haglar av dem asså. Haglar som dokusåpepremiärer. Haglar som hagel. Haglar som homofobkommentarer eller bara alllmänt näthat. Vart tog snäll vägen? 
Och jag blir helt gråtig för att Wursten inte vann, sorry. Det är som när hon Anna nånting vann i Svea för ett par år sedan… Kul är dock att Jedward tävlar för Irland igen, dock med en ganska oJedwardig låt, den låter nästan lite dansk men skitsamma:Gnöl.