Jaja Loreeen yada yada underbart sagan came true blabla fabtastic osv.
”Jag vill tacka alla som har röstat på mig och det ska bli jättetrevligt i Baku hej och hå”.
Har knåpat ihop en mer ordentlig krönika som kommer i måndagens tidning men nu unt här en lite kort sammanfattning av kvällen. Shit asså. Jag är helt slut, det var så spännandes. Och glad och ont i halsen och allt annat. Och vad snygg Tooji var i pälsjacka förresten. Tooji – Norges Saade fast snyggare.
Okej here goes: David Lindgren:
Började bra ensam på scenen, sedan försvann han bakom dansarna och fick instrålning. Låten är pepp men fel artist och det är säkert något konspiratoriskt Björkman/Bert tänk bakom det.
Thorsten Flinck:
Knark är bajs. Han höll inte ihop riktigt men det var fint ändå, lite abstrakt på något vis, som att han kom från något slags Dramaten i rymden och stod och gnolade för sig själv. Skör men skön.
Dead by April:
Snyggt ljus. 
Lisa Miskowski:
Den gick och gick och man satt och babblade lite och sen var den slut. 
Top cats:
Som sagt: creepy ögon, man vill inte möta den sångaren i en tunnel en sen kväll. Gitarristen var så glad och crabbade så djupt att han ramlade, det var kul.
Loreen:
Hon var störst, bäst och vackrast, fast det vet vi ju redan, nu låter vi henne vara en stund.
Azer bad jeans – hehe.
Ulrik Munther:
Där satt vi och babblade igen och sen var låten slut.
Björn Ranelid:
Fint skägg men han såg lost ut på scenen, som att han inte ville vara där. Mer rrrrrrrrrrr nästa gång! Och nu låter vi den där mannen vara ifred också. Låt alla va - generellt.
Molly Sandén:
Folk sms:ade att de rös och så, jag kände inte det, sedan fick jag höra ett snuskigt skvaller och så stirrade jag bara på hennes läderbyxa. Den berörde mig inte, byxan alltså. Men hon satte låten säkert och fint, jag är ambivalencia här.
Danny:
Ja han var fantastisk, lilla Danny. Så glad och avslappnad och allt var fint, dräkten var sådär mörk igen pga lampstrul (man kommer ju alltid undra hur det där skulle ha sett ut egentligen) men det gjorde väl inget. Det grymma var bara att Loreen var snäppet bättre, kändes fräschare för att använda ett ofräscht uttryck. Men det gjorde ont att se Danny bliva besviken, han kommer nog aldrig ställa upp igen. Han borde vunnit förra året va, jaja. Och det är säkert något konspiratoriskt Björkman/Bert tänk bakom det.
Annars stirrade jag mycket på Sarah Dawn Finer och hennes sköna uppenbarelse, och Gina Dirawi är jag också lite kär i. Mellanakten med Helena Paparnåntings åmiga version av Popular tycker jag var ganska trist, något med svart som ger en stämning av… Begravning? Någon sa porrig, jag säger isåfall nekrofili. Samma med Bergströms sketcher, för deppo.
En smårolig sak var alla slajmiga män i de internationella jurygrupperna, med roliga namn dessutom! Klitos Klitoris och Carbonara?
Hah.
Ikväll har många andra länder också haft final och imörrn har Moldavien sin. Pepp.
Gläder mig också till att höra Engelbert Humperdincks bidrag.
Natti